Dieta dla zapracowanych - pomysły na szybkie dania

 


Ciągły bieg, brak czasu na cokolwiek, brak wytchnienia... Większość czasu spędzamy na pracy, w drodze lub na różnego rodzaju dodatkowych zajęciach. Nie mamy czasu nawet na odrobinę oddechu, a wieczorem od razu kładziemy się spać. Nie mamy więc czasu ani na odpoczynek, ani tym bardziej na samodzielnie przygotowany, pełnowartościowy posiłek. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, jak bardzo negatywnie wpływa to na nasze samopoczucie, zdrowie i stan naszego organizmu. Idealną propozycją dla zapracowanych jest sok z brokuła i zakwas z czerwonych buraków, które mogą okazać się ciekawymi dodatkami do codziennych posiłków.  

Odżywianie dla zapracowanych – jak znaleźć czas na przygotowanie posiłków? 

Właściwy sposób odżywiania się to niezwykle ważny element naszego życia. Przynajmniej tak być powinno. W praktyce jednak, natłok obowiązków sprawia, że nie mamy czasu nawet na spokojnie zjedzenie posiłku, a co dopiero jego przygotowanie. Nieustanny pośpiech może sprawiać, że posiłki staną się rzadsze, a my coraz mniejszą wagę będziemy przywiązywać do ich walorów odżywczych. Wówczas bardzo często sięgamy po słodkie przekąski, fast-foody i dania gotowe, które nie zawsze są świeże. Wszystko to wpływa na pojawienie się niepożądanych kilogramów, co może wprost prowadzić do poważnych chorób.  

Nikt chyba nie zaprzeczy, że dziś jesteśmy całkowicie uzależnieni od czasu, a w zasadzie od jego braku. To właśnie ten czas, którego wciąż nam brakuje dyktuje nam zasady naszego życia. Już od najmłodszych lat uczymy się bowiem, jak mamy czerpać z dnia jak najwięcej, co często odbywa się kosztem odpoczynku.  

Czas na regenerację organizmu 

O ile w młodości organizm o wiele łatwiej i szybciej się regeneruje, wraz z wiekiem ta zdolność gwałtownie spada. Czasu nie przybywa, a wewnętrzne rezerwy naszego organizmu szybko się wyczerpują.  

Jak więc zapewnić naszemu organizmowi odpowiednią dawkę energii do codziennego funkcjonowania? Jak pomóc mu dojść do siebie i jednocześnie zapewnić mu dawkę potrzebnych składników odżywczych? 

Regularne posiłki kluczem do sukcesu 

Jednym z podstawowych grzeszków dzisiejszego świata jest nieregularność. Nie przywiązujemy wagi do tego, w jakiej częstotliwości przyjmujemy posiłki, co jest przecież niezwykle istotne. Bardzo ważne jest bowiem nie tylko zdrowe, ale i regularne odżywianie. Większość z nas nie je śniadania, a zastępuje je kawą. Po powrocie do domu fundujemy sobie zaś obfity obiad. Nie ukrywajmy – to najprostsza droga do otyłości i nadmiernych kilogramów.  

Postaraj się więc jeść regularnie. Warto postanowić sobie, że będziemy spożywać trzy główne posiłki dziennie. Nie zapominajmy także o przekąskach. Zrezygnujmy jednak ze słodyczy. Co dwie, trzy godziny warto mieć pod ręką owoce świeże lub te w formie suszonej. Dzięki temu unikniemy ataków głodu, które prowadzą do niepotrzebnego objadania się.  

*Artykuł sponsorowany

Komentarze

Prześlij komentarz

Printfriendly

Copyright © zacisze kuchenne